0
0.00 Položky 0

Žiadne produkty v košíku.

CROWN PRINCE POWER

AUTOR ANDREJ TUROK
FOTO SILTECH

Tento káblový test úzko súvisí s vypočúvaním reprosústav, ktoré sa pertraktuje v tomže čísle. Schválne si ten test nájdite, aby ste neprišli o vedomie súvislosti. Nuž a práve vďaka káblom sa dostávajú jednotlivé komponenty audioreťazca do priamej súvislosti, vďaka ním komunikujú a šetrne posúvajú hudbu od zdroja až po reproduktory, ktoré ich vyžiaria do priestoru v smere vašich (pardon) lopúchov.

Medzinárodný audio holding Siltech/Crystal Cable bol založený v roku 1983 v Holandsku a jeho dušou je inovatívny inžinier a milovník hudby Edwin Rijnveld. Siltech (Siler Technology) má dnes v produkčnom portfóliu nielen niekoľko kolekcií pozoruhodných highendových káblov, ale aj zosilňovač Saga a reproduktory Siltech Symphony. 35. výročie založenia spoločnosti prinieslo Anniversary Edition, z ktorej pochádzajú aj nami testované káble. Od roku 1983, keď spoločnosť vyrobila prvý komerčný prepojovací kábel na báze vysoko čistých strieborných vodičov, stanovuje Siltech referenčné kritériá v audio priemysle. Od metalurgie vodičov cez výrobu káblov až po konektory z vlastnej produkcie sú káblové sety konzorcia v každom aspekte špecifické vďaka vlastným technológiám.

CROWN PRINCESS XLR

KORUNNÁ PRINCEZNÁ

Prepojovací kábel Crown Princess prichádza na trh v limitovanej edícii. Jeho sofistikovaná konštrukcia kombinuje mnoho firemných patentov a demonštruje duch vývoja. Siltech tak s hrdosťou predstavuje pokrokový čistý monokryštalický strieborný vodič. Mal by priniesť spojeniu komponentov vynikajúcu muzikálnosť, čím afirmuje správnosť vytýčenej koncepcie. Je dostupný s XLR i SST konektormi. No a vďaka jeho fantastickým vlastnostiam už nebolo ďaleko k vyvinutiu brata – reprokábla Crown Prince.

KORUNNÝ PRINC

Crown Prince rovnako bazíruje na vysoko čistých monokryštalických strieborných vodičoch vo vysoko kvalitnom dielektriku (izolačné materiály vlastnej koncepcie) a spolu so sestrou tak prispievajú k vyťaženiu toho najlepšieho z vášho reťazca. Vysoká miera muzikálnosti je hlavným komponentom, ktorý definuje predstavu dokonalosti á la Siltech.

RUBY MOUNTAIN II

RUB A LÍC NAPÁJANIA

Napájací kábel Siltech Ruby Mountain II sľubuje neuveriteľnú efektivitu prenosu energie s vysokou úrovňou redukcie šumu už na vstupe do vášho systému. Dokonalé ticho v celom rozsahu prenášaného zvuku od 0,0001 Hz až po stratosférických 50 000 Hz. Kábel je vybavený špičkovými konektormi Furutech Gold AC EUR. Samotný strieborný vodič je teda kombinovaný so zlatými konektormi, preto nesie označenie ako Silver-Gold Power Cable.

ZLATÝ ŠTANDARD

No a posledným do partičky mariáša je ultrahighendový USB kábel Golden Universal II, ktorý je vybavený konektormi USB typu A alebo B. V našej konfigurácii spájal streamovaný zdroj z počítača s prevodníkom.

CROWN PRINCESS XLR

AKO NÁM TO HRALO?

Než sa rozhovorím o samotnom zvuku, chcem vašu pozornosť upriamiť na celý hrajúci reťazec, ktorého zostavu nájdete v teste reprosústav YG Hailey. Je veľkým uľahčením, keď máte možnosť testovať káble s ultimatívnymi komponentmi a skvelými búdami. Ide totiž o to, prispieť k dokonalosti a nič nepokaziť. Darmo sú Viedenskí filharmonici úžasní, ak by im to kazil falošne hrajúci opitý hobojista… Tak sme mali istotu, že tento reťazec poľahky odhalí prípadné nedostatky kuriérskej služby káblového prenosu. Stačilo však vypočuť si prvých pár snímok a bolo mi jasné, že tu to nikto nekazí.

Že kolekcia káblov Siltech je dôstojným partnerom pre všetky komponenty reťazca a dosahuje nielen svoju imanentnú kvalitu a bravúru, ale je schopná pozdvihnúť prednesové parametre celej zostavy na novú úroveň. Ak nebudeme brať do úvahy analógové nahrávky z audiofilského praveku, keď štúdiové pásy radostne šumeli a neskôr sa proti tomu bojovalo dvojnásobnou rýchlosťou záznamu a ešte neskôr legendárnym štúdiovým Dolby S, potom môžeme v pauzách a stoptimoch konštatovať ticho ako v kostole. Káble sú naozaj „noiseless“. Bezšumová prevádza je len jednou stránkou mince, tou druhou je rýchlosť a čistota prenosu. Aj tu môžem s uspokojením konštatovať, že parciálne elementy hudby prúdia z búd vypucované ako diamant, ktorého fazety majú precíznu finesu a muzikálnosť na rozdávanie.

Domnievam sa, že aj na veľkorysom zobrazení priestoru majú „Siltechy“ svoj podiel, keďže zo skúsenosti viem, ako sa zvykne scéna s použitím dobrých vodičov otvoriť. Striebro je medzi znalými audiofilmi obecne považované za perlivejšie, jasnejšie a hravejšie než OFC meď a tu sa to prejavuje v celej kráse. K tomu všetkému ešte jasám nad pevnosťou a kontúrnosťou basov. Majú sošne presnú akustickú siluetu. Na stredoch sa to len hemží užitočnými informáciami, ktoré ako na tryskovom stave splietajú nite hudobného pradiva s excelentne čitateľnou textúrou. Výšky sú vzdušné a jasné, zdobia tortu popraškom 24-karátového zlata. Naprieč žánrami pôsobia tieto káble ako ostrieľaný univerzál. Inak povedané – hrajú na úrovni všetko a nič nepokazia.

menuchevron-right