0
0.00 Položky 0

Žiadne produkty v košíku.

DreamAudio – Audio Video Show 2021

AUDIO VIDEO SHOW 2021

AUTOR A FOTO OLIVER DRÁB

Po minuloročnej odmlke, keď sa naša jediná výstava venujúca sa zvukovej a obrazovej technike z objektívnych príčin nekonala, sa tento rok jej organizátori rozhodli zariskovať a približne v polovici leta vytýčili termín konania výstavy na 17. až 19. september – filigránsky v čase návštevy Svätého Otca na Slovensku. Deväť vystavovateľov dotiahlo na nové miesto konania do bratislavského hotela Gate One to najlepšie, čo aktuálne slovenská a česká hifi scéna ponúka. Vypočuli sme si legendárne koncové „lokomotívy“ McIntosh MC901, ktoré pred dvoma rokmi ako novinku otestoval a squele opísal náš Andrej. Nechýbala zostava Audioresearch, reproduktory Sonus faber, hudobnú premiéru mala tiež horúca novinka vlajkového modelu Bowers&Wilkins 801 D4. Z Prešova zavítal tradičný výrobca nádherných komponentov Canor so svojimi novinkami, Platan sa štandardne predviedol svojou zostavou na amerických debnách Legacy a komponentoch Moon. AV Integra sa blysla s novinkami od NAD a Dynaudio a na výstavu zablúdila aj jedna česká lastovička v zastúpení High-End Audio Studio. Tak som si trošku zaspomínal, ale poďme pekne nazad k tomu, prečo som sa dnes posadil k svojmu modernému písaciemu stroju. Chalani z Dreamaudio ma požiadali, či by som im napísal pár riadkov o „brutálnej“ zostave, ktorú práve pri príležitosti konania výstavy vystavali v prenajatej hotelovej izbe. Vravím si, prečo nie.

Brutálna zostava

Hádam mi Tomáš Šedivý alias Lasky zo skupiny Para odpustí, že som si dovolil použiť toto slovné spojenie, ktoré je názvom jeho tretieho štúdiového albumu z roku 2004. Jednoducho nič lepšie mi nenapadlo, keď som sa na výstave nedočkavo usadil pred pompézne vyskladanú zostavu, akú pravdepodobne táto výstava počas svojej existencie ešte nezažila. Základ celej zostavy tvoril pár ultimatívnych monoblokov Pilium Hercules. Každý z nich potrebuje na napájanie dve ultrakvalitné prietokové hadice schopné dostatočným množstvom prúdu nakŕmiť obrovské výkonné trafostanice vo vnútri stokilogramových koncákov. Na výstave sme si mali možnosť v slovenskej premiére vypočuť najvyšší model sieťových káblov Siltech Triple Crown, ktorých cenníková cena sa začína pri verzii 1,5 metra, a teraz pozorne čítajte a posaďte sa, na sume 15 500 €. WTF, pomyslím si, keď pri pohľade za oponu pozorujem metre kabeláže tej najfajnovejšej akosti a ceny. Kompletné prepojenie komponentov a páru reproduktorov kabelážou Siltech tak na výstave atakovalo astronomickú 250-tisíceurovú hranicu. S ničím podobným, myslím tak ultimatívne kvalitným a drahým, som sa doteraz v našich „domácich“ podmienkach ešte nestretol. Ďalším komponentom ako hlavným nositeľom brilantného zvuku Pilium bol delený predzosliňovač Alexander. Celok dotváral špičkový DAC prevodník z najvyššieho radu Pilium Elektra. Pre filtráciu bol do viacsegmentového racku španielskeho výrobcu Artesania audio osadený výkonný model kanadských filtračných špecialistov Torus Power. Svoju úlohu v čistote digitálneho prenosu zohral aj zakomponovaný Paul Pang Quad Switch s Platinum M Lan kabelážou. Pre milovníkov vinylu zapojili chalani do reťazca špecialitku v podobe gramofónu Kuzma Stabi R, deleného gramofónového predzosilňovača a optickej prenosky od DS Audio. Pecka… A takmer som zabudol. V portfóliu Dreamaudio sa tesne pred výstavou objavila ďalšia ultimatívna hračka od Taiko Audio SGM Extreme, čo je špičkový hudobný server s možnosťou osadenia pevných diskov so súhrnnou kapacitou až 24 TB.

Jeho veličenstvo PILIUM

Pre mňa osobne a predpokladám, že pre mnohých z nás bola malá grécka manufaktúra PILIUM vyrábajúca ultimatívne hifi komponenty donedávna absolútne neznáma. Na domovskej stránke je možné sa dočítať, že na trh vstúpili so svojimi komponentmi po prvý raz v roku 2014. Na Slovensku a v blízkom okolí ju na svetlo sveta vytiahli hudobní nadšenci so spoločnosti Dreamaudio, ktorí stavili na bezprecedentnú konštrukciu a absolútnu „pravdovravnosť“ ťažkotonážnych komponentov. Naposledy som testoval ultrahighendový integrovaný zosilňovač najväčšieho streleckého kalibru Leonidas, ktorý som si mal možnosť vypočuť opäť s odstupom času na fantasticky vyladenej zostave spolu s legendárnymi reproduktormi Wilson Audio Yvette. Som rád, že som si potvrdil svoj výrok, že Leonidas je nepochybne jedným z najlepšie hrajúcich integráčov, aký si viete v súčasnosti dožičiť.

Zvuk

Výstavové podmienky izieb či hotelových salónikov nikdy priveľmi neprajú akustickej pohode, ktorú by si vystavovatelia želali. Často je práve tento faktor limitujúci pri dosiahnutí optimálneho zvuku. Chalani z Dreamaudio sa s touto prekážkou popasovali veľmi dôsledne a aj za pomoci na mieru vyrobených zvukových panelov podľa pána Noska sa im podarilo pripraviť veľmi príjemné posluchové prostredie pre svoju hlavnú zostavu. Do posluchovky som sa vrátil počas troch dní opakovane a spolu som tu strávil odhadom štyri hodiny aj s fotením, počas ktorých som si viaceré z prezentovaných skladieb vypočul na rôznych posluchových miestach. Od dokonalého zlatého posluchového stredu v druhom rade až po miesta po stranách mimo ideálneho zvukového prúdu. Musím však skonštatovať, že informácie v skladbách ma valcovali bez ohľadu na zvolené miesto, i keď skutočný zážitok z dokonalého vnímania priestoru som si užil do obvodu približne 1,5 metra od najoptimálnejšieho miesta uprostred druhého radu, čo predstavovalo asi šesť miest. To je, myslím, celkom slušné.

Prvou skladbou, ku ktorej som sa pohodlne usadil do hotelovej stoličky, bola Soldier of Love od Sade. Na ultimatívnej zostave nám Sade predviedla súkromné hudobné predstavenie so všetkým, čo k tomu patrí. Jej nádherne sfarbený hlas sa k nám prihováral z pódia vzdialeného na tri metre, vystaveného v približne metrovej výške nad miestom posluchu. Lokalizácia, akú poznáme iba z reálneho živého vystúpenia s naturálne hrajúcimi nástrojmi, a budem sa opakovať, absolútne presná lokalizácia scény a jej interpretov. Vital Techtones (Drums Stop, No Good 2000) je akousi jazz-rockovou fúziou amerického tria hudobníkov, ktorí stavajú väčšinu svojej hudby na poriadnych basoch, ktoré pompézne YG Acoustics Sonja v trojposchodovej verzii 2.3i prezentujú s úžasným dôrazom, no pritom s ľahkosťou a dostatočne veľkou rezervou. Jednoducho máte pocit, že sa blana na kopáku už-už pretrhne, ale debny sa tvária, akoby sa ich táto dráma odohrávajúca sa na scéne vôbec netýkala.

Do špirálovej galaxie M66 ma vystrelila elektronická záležitosť Miss Teardrop od Felixa Labanda. Skladbu, ktorú dôverne poznám z našej redakčnej referenčnej zostavy, som si vypočul v úplne novej, dosiaľ nepoznanej verzii. Kvantá pozitívnych vzájomne sa prelínajúcich zvukov a tónov uzemnené neskutočne pevným basovým základom. Mám pocit, akoby mi bolo nejakým zázračným spôsobom umožnené vstúpiť priamo do deja tejto pohodovej digitálnej skladbičky. Kanadská blues-jazzová diva Dominique Fils-Aimé mi nastavila pravdepodobne v blízkych rokoch iba ťažko prekonateľnú latku v rámci svojej jazzovej balady Birds. Ohromujúce rozlíšenie, mimoriadne hutný a dynamický kontrabas, prirodzene, no perfektne dynamicky znejúce bubny a organický vokál lezúci hlboko pod kožu. Dokonalé hudobné divadlo.

Záver

Brutálna hudobná zostava, ktorú dotiahli na bratislavskú výstavu chalani zo spoločnosti Dreamaudio, mi po prvom piatkovom posluchu nedala spať. V podobnej konfigurácii som si ju mal možnosť vypočuť už aj priamo v ich „starom“ posluchovom štúdiu. Na výstave sa prezentovalo viacero dôležitých upgreadov vrátane už spomínanej špičkovej kabeláže Siltech Triple Crown, ktoré výsledný zvuk vystrelili opäť o pár poschodí vyššie. Aktuálne chalani z Dreamaudio finišujú s úplne novým posluchovým priestorom, ktorý by mal byť z akustickej stránky absolútne dokonalý a prezentovaná zostava by sa práve tu mala ukázať vo svojom absolútnom absolutóriu. Už čoskoro sa dozviete, kedy a kde si budete môcť prísť vypočuť túto parádu na vlastné uši, a ja som si takmer istý, že so mnou a s mojimi postrehmi z posluchu na výstave budete súhlasiť.

Dovetok

Dreamaudio na tohtoročnej výstave predviedli okrem vyššie popísanej pompéznej a bez nadsadenia okázalej zostavy aj mnoho ďalších špičkových a zvučných produktov a značiek. Vypočuť si bolo možné aj zostavu dvojice koncových stupňov a predzosilňovača Pass Labs zapojených do tandemu s legendárnymi reprosústavami Harbeth. Oko, ucho i krehkú dušu audiofila pohladil tiež nádherný lampový integráč Jadis i70, ktorého osobitnú recenziu si mimochodom môžete prečítať v tomto čísle. Zoznámiť sa bolo možné tiež so značkami LinQ, Aqua Acoustic Quality, ATC SCM100, Chord Electronics a špičkovými podložkami Hifistay, na ktorých boli postavené aj prezentované roprosústavy YG Acoustics Sonja 2.3i.

menuchevron-right